tisdag 19 mars 2013

Lchf Frukost!

Idag var jag sugen på en riktig lchf frukost!
Jag älskar frukosten, dagens viktigaste mål! Och när jag äter enligt gi-metoden är jag väldigt hungrig på morgonen... jag kan riktigt längta efter frukosten! ;)

På tallriken denna morgon hade jag det här.


Jag har gjort så här:

2 ägg
0,5 dl mellanmjölk
salt o peppar

0,5 pkt bacon

kiwi o paprikaringar

Rör ihop ägg, mjölk och kryddor i en kastrull eller liten stekpanna. Stek på medelvärme under omrörning, tills den är krämig. Stek under tiden bacon i teflonpanna, låt sedan rinna av på lite hushållspapper. Servera med lite frukt och grönsaker.

Som ni förstår äter jag inte så fett som man brukar om man äter enligt lchf. Jag har lite min egen variant, en blandning av gi och lchf. Jag äter så som jag gillar och på en nivå jag orkar, utan att ge upp.


Ta hand om dig!


Kram Marie






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar