torsdag 16 september 2010

Medelhavsinspirerat

God morgon!

Idag stod vågen still. Så kan det ju bli emellanåt, men jag tror att den totala viktminskningen denna veckan ändå blir bra!


Till frukost idag ska jag göra Ägghack med räkor och avokado. Jag gör dubbel sats och tar med mig i lunchlådan. Så här gör jag:

Koka 4 ägg i ca 6 min. (räknat från de börjar koka) Finstrimla purjolök eller finhacka rödlök, mängd efter din smak. Grovhacka 1 dl skalade räkor. Dela en ½ avokado i tärningar.  Mosa äggen med en gaffel, tillsätt rödlök, räkorna, avokadon och lite salt och citronpeppar. Tillsätt sean 2 msk majonäs och ev lite creme fraiche. Blanda allt väl och servera med lite fräscha grönsaker!

Till middag idag blir det  Medelhavsinspirerat!


Vi ska göra grillad kyckling med tzatziki, grekisk sallad med fetaost, klyftpotatis till de som vill. Melon till dessert! Mmmums!

Ha en bra dag!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar