onsdag 25 november 2009

Det blev inte som planerat!


Idag hade jag tänkt att vi skulle ha helstekt fläskfilé till middag. Men när jag tittade på den, hade den gått ut i datum... men den såg fin ut så jag öppnade den.. och det skulle jag inte gjort, den luktade sååå äckligt!! Det var bara att slänga den! =(

Istället fick det bli Kycklinggryta med fullkornsris och sallad. Det är inte fel, det heller.



Kycklinggryta 4 pers.


3 färdiggrillade kycklingfiléer

½ påse wokgrönsaker, classic

1 gul lök

1 burk kokosmjölk

2,5 dl grädde

1 hönsbuljongtärning

kinesisk soja

salt & peppar

paprikapulver

curry efter smak.


Först fräste jag wokgrönsakerna i lite olja, tillsammans med hackad gul lök. Dela kycklingfiléerna i mindre bitar. Låt dom fräsa med en stund. Tillsätt kokosmjölk, grädde och hönsbuljongtärning. Låt allt puttra en stund. Smaka av med soja och kryddor efter tycke och smak!

Servera med fullkornsris och strimlad kinakål.


Smaklig måltid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar