måndag 29 november 2010

Ny vecka, Nya möjligheter!

Hej på er!

Nu ska jag ta mig i kragen och uppdatera den här bloggen lite bättre... =)

Efter att varit på en alldeles underbar shopping-weekend i England, är det dags att köra på med GI igen. Min viktresa neråt har hitills gått bra.. jag har dock inte vägt mig efter det att jag kom hem, men det ska jag göra imorgon... *hmmm...*

Min lunch idag!


Så här gjorde jag räkröran:
1burk räkor i lag
½ rödlök
2msk creme fraiche
1msk majonäs
citronpeppar

Finhacka rödlöken. Häll av räkorna och grovhacka dem om du vill. Blanda rödlök och räkor med majonäs och creme fraiche. Krydda med lite citronpeppar och blanda allt till en röra. Servera med två kokta ägg och ev. en halv avokado!

Lillprinsen får välja middag idag och han vill ha jultallrik. Så när kärleken kommer hem ska vi åka och handla! Det blir julskinka, köttbullar och prinskorv, samt "Janssons frestelse" och rödkål. Till det blir det givetvis julmust! Jag dricker light-varianten... och skippar Janssons..! =)




Vi var ju inte hemma igår när det var första advent, så vi ska ta igen det idag istället! Senare ikväll ska vi ta lite advensfika, glögg och pepparkakor med ädelost. Pepparkakor med ädelost har väl de flesta provat nu, och jag tycker att det är såå gott!

Ha det gott!
Kram Mia



ps. veckans meny är nu uppdaterad! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar