tisdag 2 november 2010

Italian style

Idag regnar det utanför fönstret, så jag och småttingarna är inne och myser istället. Dagis har stängt idag så då får vi hitta på något hemma... Trist bara att gå ut i det här vädret.

Min Gi-resa går bra, över helgen när vi var i Malmö ränkade jag med att ha gått upp i vikt. Men istället hade jag stått still i vikt och idag visade vågen -0,4kg! =)

Till lunch åt jag tonfiskröra, ett recept från italien. Denna rätt passar även bra som förrätt, gärna med en huvudrätt betående av pasta...



Receptet för två GI-luncher eller fyra förrättsportioner.

1 burk tonfisk i vatten
4 msk kapris
1 ½ dl majonäs av valfri fetthalt
4 bifftomater (eller som jag tog till mig, 2 vanliga)

Häll av tonfisken och mosa med en gaffel. Blanda med kapris och majonäs.
Skär av toppen av tomaterna och gröp ur kärnorna med en tesked. Fyll tomaterna med tonfiskröran.
Klart att njuta!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar