måndag 8 mars 2010

Underbar Kycklingpaj!


Idag har jag testat en annorlunda kycklingpaj, som jag hittat på nätet. Jag älskar dessa matbloggar, fyllda med inspiration och massor av goda recept. =)

Idag ska har jag tvättdag och så ska vi baka inför lill-killens kalas nu på onsdag. Fyra år blir han nu, stora killen!

Men till lunch gjorde jag alltså denna paj, fast jag hoppade över pajdegen...


Fyllning:


1 grillad kyckling

3 dl grovhackad vitkål

1 hackad gul lök

olja till stekning

1 påse Taco kryddmix

1 burk creme fraiche

1 dl grädde

150 g riven ost


Sätt ugnen på 225C. Stek vitkål och gul lök tills den blir lite mjuk. Tillsätt grovhackad kyckling, creme fraiche, grädde och kryddor. Låt småkoka en liten stund. Häll röran i ett pajskal, eller i en smord pajform. Strö över riven ost och gratinera i ca 20-25 minuter. Servera med en härlig sallad!

Den var väääldigt god, även om det låter konstigt med vitkålen...!! =)


Nu ska jag sätta en vetedeg.. Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kram Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar